Debatten om skærmbaseret undervisning er igen blevet et stort skolepolitisk emne. Mens nogle kalder på fysiske bøger og læremidler, bifalder andre de muligheder, som digitale læringsmidler giver, fx for elever med funkionsnedsættelser. Med vedtagelsen af den nye folkeskoleaftale har man fra Christiansborg prioriteret en halv milliard til fysiske læremidler som direkte modtræk til den skærmbaserede undervisning. Ifølge aftalepartierne skal fysiske lærebøger og skønlitteratur fremadrettet på skoleskemaet til fordel for skærmtid. Men betyder det, at digitaliseringsbølgen på uddannelsesområdet for alvor er på retur? Hvad er det, den fysiske bog kan, som er særligt godt, når det kommer til børns læring? Er analoge læremidler bedst, eller giver de digitale læremidler nogle muligheder, som de analoge aldrig kommer til at kunne?
Oplægsholdere
v/ Ann-Birthe Overholt Nicolaisen, forkvinde, Center for Undervisningsmidler og Thomas Gross Havsager, vicedirektør, Styrelsen for IT og Læring (ikke bekræftet)
Tid og sted
22.10.2024
09.15-12.00
Interesseret?
Vil du høre mere om mulighederne i vores netværksgrupper og være med til at sætte dit præg på samfundsdebatten? Udfyld formularen til højre, så ringer vi dig op, når det passer dig.
Medlemskab