• MØDERÆKKE

    Når den politiske krise kradser
    Tirsdag den 20. februar 2018, 09.15 -12.00
    Det voksende medietryk og de nye journalistiske arbejdsmetoder kan skabe en voldsom medieorkan, der kan få stor betydning for aktører, der bevæger sig på den politiske scene - både i forhold til omdømme, profil, bundlinje og vælgertilslutning. Men hvorfor er den politiske krise så svær at håndtere? Politisk journalist på Ekstra Bladet Per Mathiessen fortæller om, hvordan han anskuer den politiske krise fra et journalistisk perspektiv, mens pressechef i Liberal Alliance Line Ernlund giver et indblik i krisehåndtering set fra et politisk perspektiv.
    v/ Per Mathiessen, politisk journalist på Ekstra Bladet og Line Ernlund, pressechef for LA (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

    Tendenser i den politiske kommunikation
    Torsdag den 5. april 2018, 09.15 -12.00
    Den politiske kommunikation er i konstant forandring med nye redskaber, metoder og tilgange. Vi beder Søren Lippert, journalist, tv-vært, tidl. særlig rådgiver og forfatter til bogen "Bag Magten", stille skarpt på en række af de bevægelser, der kan spores i den politiske kommunikation. Søren Lippert giver også et indblik i forskelle i kommunikationen, når man har magten og når man kæmper for at få den.
    v/ Søren Lippert, tv-vært, journalist, og tidl særlig rådgiver (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

    De faglige organisationers komplekse kommunikation
    Torsdag den 7. juni 2018, 09.15 -12.00
    For de faglige organisationer er kommunikation et vigtigt redskab. Det er dog ikke kun medlemmerne, der skal kommunikeres til, men også borgere og politiske aktører. Og her er der ofte modsatrettede interesser på spil, hvilket gør kommunikationsopgaven kompleks. Simon Pihl Sørensen fra 3F og Jenny Bøvig Arendt fra Danmarks Lærerforening giver et indblik i deres arbejde og kommer med konkrete eksempler på kommunikationsindsatser, der virker. Hvordan kommunikerer man under en intens lærerkonflikt? Og hvad er de kommunikative tanker bag 3F's opsigtsvækkende dobbeltinterview med Kristian Thulesen Dahl og Mette Frederiksen?
    v/ Simon Pihl Sørensen, rådgiver for formanden for 3F (ikke bekræftet) & Jenny Bøvig Arendt, afdelingschef i Danmarks Lærerforening (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

    Tendenser i den kommende valgkamp
    Tirsdag den 28. august 2018, 09.15 -12.00
    2019 er valgkampsår. Vælgerne vandrer som aldrig før, og meningsmålinger tyder på, at det bliver et tæt kapløb. Under valgkampe er fakta, tal og statistikker populære våben for politikere, når de forsøger at sælge deres egen politik, og partiernes kommunikation i valgkampen spiller en afgørende rolle. Men flytter fakta egentlig vælgere, og hvordan reagerer vælgerne på de mange tal i valgkampen? Vi får Rasmus Tue Pedersen til at give os sin vurdering af, hvad der bliver centralt for den politiske kommunikation, og hvilken betydning fakta har for de politiske kampagner
    v/ Rasmus Tue Pedersen, post.doc. ved CBS (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

    Politiske superbrands
    Onsdag den 26. september 2018, 09.15 -12.00
    Imens mange af de store mediebrands har svært ved at holde fast i publikum, har en række af Danmarks kendte formået at opbygge en sådan mængde af følgere på de sociale medier, at de nu overgår dagbladenes oplagstal. Og da de kendte ofte blander sig i den offentlige debat med markante politiske holdninger, er flere af dem langsomt ved at udvikle sig til langt stærkere politiske aktører end det menige folketingsmedlem. På dagens møde får vi besøg af journalist og tv-vært Abdel Aziz Mahmoud, der både har stærke holdninger og et stort publikum. Han giver et indblik i branding på de sociale medier og kommer med perspektiver på, hvordan han selv opfatter sin politiske rolle og brand.
    v/ Abdel Aziz Mahmoud, tv-vært, forfatter, journalist og foredragsholder (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

    Kommunernes kommunikation i rivende udvikling
    Onsdag den 21. november 2018, 09.15 -12.00
    Kommunerne skal kommunikere i mange forskellige retninger. Det spænder bredt fra information til borgerne til interessentkommunikation til intern kommunikation til kommunens ansatte. På dette møde giver KL et overordnet billede af de kommunikationsudfordringer, som fylder meget ude i kommunerne. Vi dykker også ned i, hvordan man konkret kan arbejde med at styrke borgerkommunikationen i en kommune.
    v/ Ida Thuesen Nielsen, kommunikationschef, KL og Marianne Grundsøe Skovfoged, kommunikationschef, Gentofte kommune (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

VI HAR MEDLEMMER FRA BL.A.: