Møderække

Kommunikation og interessevaretagelse - Aarhus - mødeprogram

Tillid og indflydelse

Hvert år bringer Primetime ”Tillidsbarometeret”, der er en undersøgelse af danskernes tillid til samfundets institutioner. I de senere år har det vist sig, at danskernes tillid til NGO’er og interesseorganisationer ligger lavere end det globale gennemsnit. Der er altså noget at arbejde på for de danske organisationer, for tillid blandt befolkningen kan vise sig afgørende. Til dagens møde stiller vi skarpt på, hvorfor tillid er vigtigt i kommunikation og interessevaretagelse samt, hvordan man egentlig skaber tillid hos befolkningen.

v/ Thomas Juul-Dam, Managing partner i Primetime Kommunikation & Gert Tinggaard Svendsen, professor ved Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet

Magten over generationerne

Modtagerne er afgørende for, hvordan vores kommunikation udformes. Hvordan varierer man samme budskab til aldersmæssigt segmenterede målgrupper? Og kan man sikre at et budskab på én gang kan ramme unge såvel som ældre? Til at besvare disse spørgsmål får vi besøg af to personer, som begge mestrer disciplinen at nå ud til folk i alle aldre. Christina K. Hansen, borgmester (S) i Holbæk Kommune, har med to valgsejre bevist sin popularitet blandt både unge og ældre. Ligeledes har Birte Darting, tidl. director og partner i Advice, stået i spidsen for Sundhedsstyrelsens bredde og målrettede ”Vi kan godt-kampagne”. Hver især vil de fortælle om tips og tricks til, hvordan man effektivt kommunikerer et budskab til forskellige aldersgrupper på samme tid.

v/ Christina Krzyrosiak Hansen, borgmester (S) i Holbæk Kommune (ikke bekræftet), og Birte Darting, selvstændig, tidl. director og partner, Advice.

Klimakommunikation: Bæredygtighed uden beskyldninger

Der er kort sagt ingen tvivl om vigtigheden af, at man som organisation skal tage ansvar for detsamfund, man er en del af – og skal aflevere til kommende generationer. Mange store virksomhederog organisationer har derfor efterhånden defineret en bæredygtighedsprofil, der indebærer, hvordande bidrager til at passe på kloden eller er CO2-neutrale. Denne grønne profil skal helst tænkes ind ialle initiativer, og her spiller kommunikatørerne en stor rolle, når diverse tiltag skal videreformidlessuccesfuldt til omverdenen. Men hvordan navigerer man rent kommunikativt i disse klimatider?Hvordan leverer man budskabet om konkret og bæredygtig handling uden at blive beskyldt foreksempelvis green washing? Hvilke redskaber kan man bruge for at imødekomme behovet forbæredygtighed i alle hjørner af ens kommunikation?

/v Heidi Højmark, advokat, CO:Play og Christina Blak, kreativ direktør og partner, WeLovePeople.

Vær opmærksom på, at der kan ske ændringer i møderækken. Du kan til enhver tid finde den aktuelle møderække på www.samu.dk

Ønsker du at høre nærmere?

Har du nogle spørgsmål til netværket, så kontakt gerne den netværksansvarlige.

Daniel H. Fischer