Når din kommunikation skal ændre samfundet!
Strategisk kommunikation reduceres ofte til håndtering. God eller dårlig. Men så simpelt er det ikke. Forskellen på succes og fiasko er solide data, grunde analyser og gennemtænkte strategier. Og ikke mindst en plan og viljen til at komme i mål. Der ligger en professionel faglighed bag.
Det gælder for statsministre, ligesom det gælder for CEO'en, fagforeningsbossen, kommunaldirektøren, biskoppen og den lille NGO. Strategisk kommunikation er en bærende søjle under enhver professionel ledelse. Og forudsætningen for at lykkes.
Ingen kender den faglighed bedre end Søs Marie Serup og Noa Redington, som har 40 års samlet erfaring med strategisk kommunikation fra øverste hylde. De har en unik og eksklusiv erfaring, som de forstår at formidle videre med både humor og alvor. De har begge siddet i dansk kommunikations varmeste sæde som spindoktor i Statsministeriet. De har begge vundet og tabt valgkampe, interne magtkampe og medieslag. Lagt planer og eksekveret under et ekstremt pres. Og de har kæmpet hårdt mod hinanden. De ved, hvordan du får de vigtigste beslutningstagere i tale. De kender magtens korridorer og mediernes kringelkroge. Faldgruber og muligheder. Prisen for at vinde og fejle.
På to intensive kursusdage vil Søs Marie Serup og Noa Redington med udgangspunkt i deres erfaringer give dig muligheden for at tage din faglighed til et nyt niveau i et fortroligt rum. Kurset er bygget op af fire moduler, der skaber merværdi for dig og dit arbejde:
Modul 1: Magtens rum
Hvor og hvordan bliver beslutninger taget? Hvad er din rolle som rådgiver? Hvordan bliver du præcis? Vi taler om den svære samtale, dit
mulighedsrum og hvordan du udvider det. Vi taler om forholdet mellem kommunikation og magt, de svære dilemmaer – hvornår er dyre råd gode råd? Hvordan kan man bruge strategi som kommunikation, og hvordan vægter man professionalisme overfor passion?
Modul 2: Det strategiske håndværk
Vi går i dybden med håndværket. Pressekontakt - hvordan og hvornår og pressemøde eller ej? Vi dykker ned i, hvordan du kan arbejde strategisk med målinger – både dem du selv laver, og dem skal svare på. Og så ser vi naturligvis på de nyere kommunikationskanaler; Facebook, Twitter/X eller Tik-Tok? Og betyder det noget? Er der støj eller signal?
Modul 3: Ord, der ændrer verden
Hvordan tager du ejerskab til en dagsorden? Hvordan kommer du på forkant og spotter nye dagsordener? Skal du have det sidste ord eller det rigtige ord? Vi går ser også på, når kriser og mediestorme bruges offensivt og på forholdet mellem budskab og branding.
Modul 4: Kontrol over kaos
Når strategi møder virkelighed: Det dynamiske krydsfelt mellem politik (purpose), personer og proces. Hvordan laver man en plan for eksekveringen, der tager højde for organisationskultur, forandringsagenter, medejerskab, alliancer, modstander-håndtering og internalisering af de strategiske mål. Spiser kultur strategi til morgenmad? Vi dykker ned i det konkrete arbejde med roller og ansvar.
Det praktiske:
Kurset afholdes i Klub på Linnésgade 25, 1361 København K over to dage i 2024 og slutter med en fælles middag:
Modul 1 og 2: torsdag den 29. februar, kl. 09.00-16.00
Modul 3 og 4: torsdag den 14. marts, kl. 10.00-17.00 (med efterfølgende middag)
Der vil være forplejning til kursisterne begge dage i form af morgenmad, frokost, vand, te og kaffe.
Pris: 29.950 kr. ekskl. moms.
Ønsker du at høre nærmere?
Har du spørgsmål til netværket, så kontakt gerne den netværksansvarlige.
Rasmus Schnedler-Meyer
- Tlf. 60 22 15 70
- Email: rsm@samu.dk