Møderække

Politisk Kommunikation - København - mødeprogram

Case study af kommunikation i Nye Borgerlige

Torsdag den 20. januar 2022, 09.15 -12.00

Nye Borgerlige er braget ind på Borgen og har medvind i meningsmålingerne. Deres kommunikation om sig selv og partiets politik er meget mere fri, aktivistisk og anti-politisk end de øvrige partiers. Dét virker. Men skyldes det, at vælgerne er trætte af politisk pølsesnak, og at Nye Borgerlige i højere grad taler klar tale til vælgerne, eller hvad skyldes den store succes? Hvilke strategiske overvejelser gør partiet sig i deres kommunikation, og hvad vil partiet i forhold til kommunikationen, hvis man sætter det lange lys på? Partileder Pernille Vermund tager os helt med ind i Nye Borgerliges maskinrum, og fortæller om det strategiske arbejde, de laver i kommunikationen om partiet.

v/ Pernille Vermund, partileder for Nye Borgerlige

Hele vejen rundt: Kommuniker dine politiske interesser

Torsdag den 31. marts 2022, 09.15 -12.00

Når politiske interesser skal nå de rette mennesker, er det fundamentalt at have styr på ”Christiansborg-kalenderen”. Til dagens møde vil vi betragte det stadigt mindre spænd mellem politisk kommunikation og public affairs samt sætte fokus på, hvordan kommunikationsafdelingen kan holde fingeren på pulsen, når det kommer til rygtebørsen på Christiansborgs gange. Til dagens møde skal vi tale politiske mærkedage og årshjul på Borgen, ligesom vi også deler gode tips og erfaringer, når dagens menu står på priming af interesser forud for lovforslag, finanslov og forhandlinger.

v/ Uffe Tang, seniorrådgiver, Ulveman & Børsting og Hans Redder, Politisk redaktør TV2 (ikke bekræftet)

Burning down the house: Nedsmeltningskommunikation

Tirsdag den 31. maj 2022, 09.15 -12.00

Hvordan er udsigten inde fra maskinrummet, når et parti er i krise? Hvilke overvejelser gør man sig i kommunikationen, når det går i én retning - nedad - i både meningsmålinger og omtale? Hvordan er det, når man befinder sig inde i partiernes warroom, og hvordan lægger man en strategi for at komme tilbage, mens det hele vælter om ørerne på én? Og hvordan går man i offentligheden uden at ligne Komiske Ali? Vi taler med to partier, der i seneste valgperiode har oplevet, at vælgerne er faldet fra i meningsmålingerne, og at have tabt store dele af deres jagtmarker. Dansk Folkeparti har efter eget udsagn sejret sig selv ihjel efter Socialdemokratiet og store dele af det borgerlige Danmark har overtaget deres mærkesag, udlændingepolitik og De Radikale blev i den grad slagtet i et mildest talt kaotisk metoo-forløb.

v/ Søren Søndergaard, Presse- og kommunikationschef, Danske Havne og tidl. pressechef for Dansk Folkeparti og David Aurvig, kommunikationschef for De Radikale (ikke bekræftet)

Vær opmærksom på, at der kan ske ændringer i møderækken. Du kan til enhver tid finde den aktuelle møderække på www.samu.dk

Ønsker du at høre nærmere?

Har du nogle spørgsmål til netværket, så kontakt gerne den netværksansvarlige.

Daniel H. Fischer