Møderække

Fødevarepolitisk Netværk - København - mødeprogram

Departementschefen: Fra grundlovsbrud til juridisk troværdighed

Tirsdag den 12. oktober 2021, 09.15 -12.00

Morten Niels Jakobsen overtog roret som departementschef i Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri i starten af året. Efter en skilsmisse fra Miljøministeriet affødt af den berømte og berygtede minkskandale, står han med et ministerium, hvor hans store juridiske ballast er af afgørende betydning. Vi inviterer Mortens Niels Jakobsen til en snak om, hvad han vil gøre for at skabe et både juridisk troværdigt og effektivt ministerium. Og hvordan ser han ministeriets rolle på det juridiske område, hvor ikke kun virksomheder og borgere, men også ministeriet selv kan få de mange regler galt halsen?

v/ Morten Niels Jakobsen, departementschef, Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri (MØDESTED: Tivoli Congress Center, Arni Magnussons Gade 2-4, Kbh V)

A helping hand: Conveniencebølgen er over os

Mandag den 8. november 2021, 09.15 -12.00

Én af de helt store trends har gennem de seneste år været convenience. Forbrugerne anno 2021 vil gerne have en hjælpende hånd og spare tid i køkkenet. Convenience-bølgen har skabt gode muligheder men også en del udfordringer for branchen. For hvordan sikrer vi kvalitet, smag og holdbarhed? Hvilke nye krav stiller dette til f.eks. processering, emballage og tilberedning? Og er trenden kommet for at blive? Vi inviterer til debat med en af tidens store producenter af convenience-måltider, Cofoco, samt en af landets største forhandlere af convenience, 7-Eleven.

v/ August Lund, medejer, Cofoco og Jesper Østergaard, adm. direktør, 7-Eleven (MØDESTED: IDA Mødecenter, Kalvebod Brygge 31-33, 1560 København V)

SoMe: Marketingsmekka eller misinformation?

Tirsdag den 7. december 2021, 09.15 -12.00

De sociale medier har vendt op og ned på markedsføringen i fødevarebranchen. Digital markedsføring og partnerskaber med influencere gør det muligt at nå ud til flere og især yngre forbrugere end tidligere på billig, målrettet og personlig vis. Men samtidig rejser brugen af SoMe en række etiske og juridiske dilemmaer. Vi får besøg af forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen, og Thomas Hartvig, direktør, Kompas Kommunikation, til en snak om, hvordan SoMe kan bruges som effektiv markedsføring uden at gå på kompromis med forbrugersikkerheden. For hvor går grænsen mellem mere personlig markedsføring og vildledning af forbrugerne? Og bør man tage særlige forholdsregler, når markedsføringen i høj grad er rettet mod yngre målgrupper?

v/ Christina Toftegaard Nielsen, forbrugerombudsmand og Thomas Hartvig, direktør, Kompas Kommunikation (MØDESTED: IDA Mødecenter, Kalvebod Brygge 31-33, 1560 København V)

Vær opmærksom på, at der kan ske ændringer i møderækken. Du kan til enhver tid finde den aktuelle møderække på www.samu.dk

Ønsker du at høre nærmere?

Har du nogle spørgsmål til netværket, så kontakt gerne den netværksansvarlige.

Lasse Krodal