Generation Z buldrer frem på arbejdsmarkedet, og i 2030 forventes det, at Gen Z udgør 58% af den danske arbejdsstyrke. At kunne rekruttere og fastholde de unge professionelle er derfor helt centralt i kampen om at sikre den nødvendige arbejdskraft i fremtiden. Men hvilke greb og metoder skal i brug, når man vil rekruttere og fastholde en generation, der er vokset op med at stille tårnhøje krav til sig selv, men også til deres arbejdsplads? Hvordan adskiller rekrutteringen og fastholdelsen af Gen Z sig fra andre generationer? Hvad kan vi lære af Gen Z, og hvad kan Gen Z omvendt lære af tidligere generationer i et fælles forsøg på at skabe et mere harmonisk arbejdsmarked som helhed?
Oplægsholdere
v/ Mette Østergaard, PA og Kommunikationsdirektør, Dansk Industri, Casper Kirketerp-Møller, adm. direktør og medstifter, Clever (ikke bekræftet)
Tid og sted
20.05.2026
09.15-12.00
Interesseret?
Vil du høre mere om mulighederne i vores netværksgrupper og være med til at sætte dit præg på samfundsdebatten? Udfyld formularen til højre, så ringer vi dig op, når det passer dig.
Medlemskab